Avidly Oy rakentaa Kantasataman brändiä – Tapahtumakeskuksen hallituksen puheenjohtaja on Avidlyn neljänneksi suurin omistaja

Kotkan Kantasataman brändityö on käynnistynyt tällä viikolla alueen keskeisille toimijoille suunnatulla työpajalla. Työpajan veti brändinrakennustyöhön kilpailutuksella valittu Avidly.
Avidlyn lisäksi tarjouksen brändityöstä jätti viestintätoimisto Ellun Kanat. Halvin tarjous valittiin: Avidlyn tarjous oli alle puolet (27900 euroa) siitä, mitä Ellun Kanat tarjosi (59580 euroa).
Avidly (entinen Zeeland Family) on Suomen johtavia markkinointi- ja viestintäyhtiöitä. Yksi sen toimistoista sijaitsee Kotkassa. Zeeland Family osti vuonna pääosin Kaakkois-Suomessa toimineen Nitroid Oy:n tytäryhtiöineen, jonka jälkeen yhtiön nimi muuttui Avidlyksi.

Avidlyn hallituksen puheenjohtajana ja varapuheenjohtajana toimi vuodesta 2012 tähän kevääseen Kotkan Tapahtumakeskus Oy:n hallituksen puheenjohtaja Jari Tuovinen.
Avidlyn omistavat kymmenet yritykset ja yksityiset henkilöt. Neljänneksi suurin omistaja, noin seitsemän prosentin omistusosuudella, on Gobelet Oy. Sen puolestaan omistaa kokonaan Jari Tuovinen.
Avidlyllä on ollut useita toimeksiantoja Kotkan kaupungilta aiemminkin. Viime vuonna se uudisti kokonaisuudessaan Kotkan kaupungin verkkosivut. Avidly on uudistanut myös Kotkan meripäivien ilmeen ja toteuttanut brändityön Etelä-Kymenlaakson joukkoliikenteelle.

Työpajassa pohdittiin Kantasataman erityisyyttä

– Vetovoimaa ja elinvoimaa ei synny ilman vetävästi muotoiltua brändiä ja viestintää. Tässä vaiheessa Kantasataman tulee herättää kiinnostusta ja antaa lupausta tulevasta, kertoo kehitysjohtaja Terhi Lindholm.

Verkkototeutuksena pidetyssä työpajassa pohdittiin mm. mikä tekee Kantasatamasta erityisen alueellisesti, kansallisesti ja kansainvälisesti, miltä tunteita Kantasataman tulisi herättää, mikä on brändin arvopohja ja millaisia tarinoita kerrotaan.

– Työpajassa vallitsi innostunut tunnelma. Olemme tärkeän, historiallisen hetken äärellä, kun pääsemme kiteyttämään Kantasataman identiteettiä. Tällä on merkitystä kotkalaisille, mutta myös mahdollisuus luoda kansallisesti ja kansainvälisesti vetovoimainen kohde, joka näyttää rosoiset ja elämänmakuiset tarinat ja uudet tulevaisuuden mahdollisuudet kaikille. Tiimimme odottaa innolla myös asukkaiden kanssa tehtävää työskentelyä, Avidlyn tiimivastaava Maria Huttunen toteaa.

Kotkalaiset pääsevät vaikuttamaan kesän ja syksyn aikana

Asukkaat pääsevät vaikuttamaan Kantasataman brändiin vastaamalla kyselyyn ja osallistumalla myöhemmin järjestettävään työpajaan. Kyselystä ja työpajasta tiedotetaan tarkemmin kesän kuluessa.

– Loppusyksystä meillä pitäisi olla valmiina brändin sisällöllinen määrittely, brändin visuaalinen ilme sekä viestinnän tavoitteet ja kohderyhmät ja lisäksi ehdotukset viestinnän toimenpiteiksi vuoden 2022 loppuun saakka, kertoo viestintä- ja markkinointipäällikkö Tiina Puhakka.

Eija Anttila
Eija Anttila
Jaa artikkeli sosiaalisessa mediassa
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin